نادیت: گسترش دانش و آگاهی پایگاه گسترش دانش و آگاهی

نادیت-با شروع فصل سرما، بیشتر مردم با استفاده از واکسن آنفلوآنزا سعی می کنند از بروز سرما خوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری کنند. اما زدن واکسن تنها راه ایمن کردن بدن نیست. برای محافظت در برابر آنفلوآنزا، 7 ماده غذایی را از یاد نبرید!

0
ردیف عنوان تعداد قیمت واحد قیمت کل امتیاز کل امکانات
جمع کل 0 0
تکمیل فرآیند خرید
admin وحید نجاران
محافظت در برابر آنفلوآنزا با مصرف 7 ماده غذایی و چند راهکار

با شروع فصل سرما، بیشتر مردم با استفاده از واکسن آنفلوآنزا سعی می کنند از بروز سرما خوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری کنند. اما زدن واکسن تنها راه ایمن کردن بدن نیست. برای محافظت در برابر آنفلوآنزا، 7 ماده غذایی را از یاد نبرید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،آنفلوانزا بیماری ویروسی است که دستگاه تنفس فوقانی و تحتانی را درگیر می کند. علائم آن کمی متفاوت با سرماخوردگی است و شامل اسهال، تهوع، احساس ضعف و سرما نیز می شود. اگرچه با پیشرفت علم پزشکی، آنفلوانزا دیگر بیماری کشنده ای نیست، اما در گروه های آسیب پذیر مثل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد..

با این حال سوای تزریق واکسن برای گروه های پرخطر، استفاده از 7 ماده غذایی، برای بهبود علائم این بیماری و حتی پیشگیری از ابتلا به آن می تواند موثر باشد.

سیر: یک آنتی بیوتیک طبیعی قدرتمند غنی از آنتی اکسیدان‌ ها مانند آلیسین است. سیر باعث تحریک سلول‌ های سفید خون، و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیر همچنین باعث جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد به ساختار سلولی خواهد شد.

ماست های پروبیوتیک: پروبیوتیک ها باعث سلامت روده، پشتیبانی از سیستم ایمنی سالم و دفع عوامل بیماری زا، از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا می شوند. علاوه بر افزایش فعالیت سیستم ایمنی، پروبیوتیک ها همچنین با تولید مواد ضد باکتری و کشتن و یا غیر فعال کردن باکتری ها، بیماری را درمان می ‌کنند.

چای: نوشیدن آن طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را به همراه دارد که یکی از آنها تقویت سیستم ایمنی بدن به خاطر وجود آنتی اکسیدان های قوی در چای است. اگر چای سبز را با عسل و لیمو بنوشید، همان خاصیت چای سیاه را برای درمان دارد، اما برعکس چای سیاه، به خواب لطمه ای نمی زند و باعث می شود خوابی عمیق به درمان بیماری شما کمک کند.

شکلات تیره: شکلات سیاه سرشار از فلاوونوئیدها است. این آنتی اکسیدان که در بیشتر میوه‌ ها و سبزیجات نیز وجود دارد با بسیاری از بیماری ‌ها از راه تقویت سیستم ایمنی بدن مقابله می ‌کند. در واقع به نظر می‌ رسد که شکلات سیاه بیشتر از مواد غذایی دیگر حاوی این آنتی اکسیدان‌ ها است.

فلفل قرمز: میزان ویتامین ث موجود در این فلفل دو برابر مرکبات است و ثابت شده که مصرف میزان کافی ویتامین ث اگرچه نقش پیشگیری کننده ندارد اما طول دوره بیماری های ویروسی را کوتاه می کند.

آجیل: مقادیر زیادی ویتامینEدارد که ثابت شده این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی و دارای اثرات ضد التهابی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است.

ماهی قزل آلا: یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیگر بیماری های مزمن را از طریق کاهش فرایند التهابی در بدن کم می کند ضمن این که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

روش های محافظت از خود در برابر آنفلوآنزا
آنفلوآنزا آنفولانزا influenza محافظت در برابر آنفلوآنزا

منبع:spoonuniversity

آنفلوآنزا رژیم غذایی پزشکی و سلامت